• Eveline

Wat is een goed dieet om gewicht te verliezen?

Bijgewerkt op: 16 dec. 2021


Tja, er zijn talloze diëten en uiteindelijk werken ze allemaal zolang je het volhoudt. En wat voor de een werkt, werkt voor iemand anders weer niet. We zijn allemaal verschillend en ook ons lichaam reageert verschillend. Er zijn verschillende soorten diëten: Atkins, Sonja Bakker, Montignac, Ketogeen (Keto) dieet, maar helaas is er geen die blijvend is. Er is dus nog geen wonderdieet.


Ik ben niet voor de snelle oplossingen, dit kan je natuurlijk doen maar het komt er hoogstwaarschijnlijk op neer dat je heel weinig eet en je dus de hele dag met een honger gevoel rondloopt en alle verleidingen om je heen moet weerstaan. Wat met een lege maag natuurlijk niet te doen is.


Naast een bovenstaande crashdieet heb je ook maaltijdvervangers, shakes of pillen. Met deze middelen verlies je snel gewicht maar deze manier van eten gaat (lijkt mij) snel vervelen er zit weinig variatie in en grote kans dat je niet alle smaken lekker vindt, wat je keuze dus nog meer beperkt. Wanneer je weer gaat eten zoals je deed zit het er zo weer aan. En vaak wordt je zwaarder wat het bekende jojo-effect is.


Ga liever voor een verantwoord eet- en beweegpatroon. Maar wat is een verantwoord eetpatroon? Met een verantwoord eetpatroon eet je alle voedingstoffen die je lichaam hard nodig heeft. Dus koolhydraten, eiwitten, vetten, vezels mineralen etc. Lijkt heel ingewikkeld maar als je puur kookt, krijg je al meer binnen. Zeg de pakjes en zakjes vaarwel en investeer in verse of gedroogde kruiden (waar geen zout aan toegevoegd is). Je valt waarschijnlijk niet zo snel af als je zou willen, maar geloof me, dit is beter voor je lichaam. Je kan gewoon gezond eten (genieten) en toch afvallen. In plaats van 2 keer opscheppen, houd je het bij 1 keer. Eet veel volkoren producten en probeer producten waar suiker inzit (en dat zijn er veel) te laten staan. En het allerbelangrijkste is dat het is voor de rest van je leven! Hoe fijn zou dat zijn: nooit meer op dieet.


Vergeet vooral niet te drinken, ik bedoel dan eigenlijk water :-) Drink 1,5 liter per dag dit zorgt ervoor dat je alle afvalstoffen goed kan afvoeren. Naast water kan je ook kruidenthee zonder suiker drinken, en maximaal 3 tot 4 kopjes koffie per dag zonder suiker of poedermelk.


Maar naast eten en drinken hoort bewegen ook bij een gezonde leefstijl. Je hoeft niet per se 4 keer in de week te gaan hardlopen als dat niet jouw ding is. Probeer iedere dag in ieder geval een wandeling van 30 min. te maken. Of ga een rondje fietsen. Het hoeft ook niet in een keer je kan het ook verdelen over de dag, maar als je eenmaal toch aan het wandelen bent, realiseer je dat het best lekker is even een frisse neus en maak je je ommetje toch weer wat langer, wedden!


Wil jij ook een gezonde leefstijl? of wil je meer informatie? Voel je vrij om contact met mij op te nemen.

info@gewoongezondgenieten.nl

06-450 77 110

Ik help je graag.





48 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven